Lego: Satser stadig på fysiske butikker
Coronakrisen har skubbet til den digitaliseringsproces, som Lego i forvejen havde iværksat. Det siger topchef Niels B. Christiansen i et interview med Berlingske.
Men selv om legetøjskoncernen har fået ufrivillig medvind til en digital satsning, har Lego ingen planer om at droppe de fysiske butikker.
- Vi vil fortsat satse på både det digitale og på butikker, hvor folk kan komme ind og få hænderne på produkterne og opleve vores universer. Det ændrer vi ikke på. Vi åbner stadig de 80 planlagte butikker i Kina i år, og vi har faktisk så sent som går åbnet en ny butik i Sydkorea, siger Niels B. Christiansen til mediet.
Nyt bestyrelsesmedlem fra Netflix
Lego-koncernen annoncerede tidligere på måneden, at man ændrede i bestyrelsen, da Kåre Schultz, adm. direktør af Teva Pharmaceutical Industries Ltd., trådte ud for at lade sig erstatte Anne Sweeney, der blandt andet er medlem af bestyrelsen i Netflix.
- Anne bidrager med strategiske nøglekompetencer indenfor underholdning, læring og digitalisering fra en imponerende karriere. Jeg ser meget frem til at arbejde med Anne Sweeney i bestyrelsen, sagde formand for bestyrelsen, Thomas Kirk Kristiansen, ved samme lejlighed.